New Detail
VISAN KERÄÄMÄ DATA PALJASTAA, MITEN PARIISIN VUODEN 2024 OLYMPIALAISET VAHVISTAVAT RANSKAN TALOUTTA
07/08/2024
- Pariisilaisten pienyritysten myynti kasvoi 26 % vuoden takaiseen verrattuna Pariisin vuoden 2024 olympialaisten ensimmäisenä viikonloppuna[1]
- Visa-kortinhaltijoiden kulutus kasvoi merkittävästi monilla kaupan aloilla, kuten ravintoloissa, teattereissa ja museoissa
- Suurin osuus ulkomaalaisten kulutuksesta tuli yhdysvaltalaisilta Visa-kortinhaltijoilta, ja merkittävintä kasvua edellisvuoteen verrattuna nähtiin japanilaisten ja brasilialaisten vierailijoiden keskuudessa
Tiistai 6. elokuuta –Olympialaisten ja paralympialaisten virallinen maksuteknologiakumppani Visa julkaisi tänään uusia tietoja, jotka paljastavat kuluttajien alustavia kulutustottumuksia Pariisin vuoden 2024 olympialaisten avajaisviikonloppuna.
Digitaalisten maksujen maailmanlaajuinen johtaja on havainnut olympialaisten myönteisen vaikutuksen kaupankäyntiin Pariisissa:
- Pariisilaisten pienyritysten myynti Visa-kortinhaltijoille kasvoi 6 % edellisvuodesta olympialaisten ensimmäisenä viikonloppuna.
- Merkittävintä kasvua Pariisissa nähtiin teattereissa ja museoissa (+159 %), elintarvikkeissa (+42 %), ravintoloissa (+36 %), vähittäiskaupassa (+21 %) ja viihteessä (+18 %).
- Suurin osuus ulkomaalaisten kulutuksesta tuli yhdysvaltalaisilta Visa-kortinhaltijoilta (29 %), ja merkittävää kasvua edellisvuoteen verrattuna nähtiin brasilialaisten (+33 %) ja japanilaisten (+129 %) kävijöiden keskuudessa.
- 78 % Pariisissa tehdyistä kansainvälisistä ostoista suoritettiin lähimaksulla, mikä on 9 % enemmän kuin vuotta aiemmin.
- Pariisiin ennen olympialaisia tehtyjen lentovarausten määrä kasvoi 39 % vuoden 2023 vastaavaan ajankohtaan verrattuna.
- Alle 35-vuotiaiden matkailu Pariisiin kasvoi 120 % edellisvuodesta.
- Yhdysvalloista[2]Pariisiin matkustavien määrä kasvoi eniten edellisvuodesta (+64 %), ja seuraavaksi eniten kasvua tapahtui Saksasta (+61 %) ja Espanjasta (+27 %) matkustavien määrässä.
- Kulutus on kasvanut merkittävästi myös Pariisin ulkopuolella olympiatapahtumia isännöivissä kaupungeissa, kuten Saint-Etiennessä (+214 %), Lillessä (+100 %) ja Marseillessa (+38 %).
”Visa on sponsoroinut olympialiikettä jo lähes 40 vuoden ajan ja paralympialaisia vuodesta 2002 lähtien, joten tiedämme kokemuksesta, miten olympialaiset voivat vahvistaa isäntämaan taloutta. Tuoreet tietomme osoittavat, että Visa-kortinhaltijoiden kulutus kasvoi merkittävästi olympialaisten avajaisviikonlopun aikana.
Olemme erityisen tyytyväisiä, että ranskalaisten pienyritysten myynti on kasvanut autettuamme 13 miljoonaa eurooppalaista pienyritystä digitalisoimaan palveluitaan viimeisen neljän vuoden aikana tuoden ne samalla kisakävijöiden saataville Visa Go -sovelluksessa.
Matkailua koskeva data osoittaa, että nuoremmat sukupolvet ovat yhä kiinnostuneempia olympialaisista. Olympialaiset saavuttavat suuren määrän ihmisiä ja että niillä on tärkeä merkitys niin nyt kuin tulevaisuudessakin”, sanoo Visa Europen toimitusjohtaja Charlotte Hogg.
Olympialaisten ja paralympialaisten maksujärjestelmien tarjoajana Visan vastuulla on luoda vankka ja tapahtumapaikkakohtainen suunnitelma, johon yhdistyy laajamittainen operatiivinen toiminta. Visa on työskennellyt tiiviissä yhteistyössä järjestelytoimikunnan kanssa viimeiset kolme vuotta ja rakentanut räätälöidyn maksuverkoston Pariisiin ja sen ulkopuolelle. Tämä takaa, että Visan lähimaksut toimivat 3 500 myyntipisteessä 32 eri tapahtumapaikalla olympialaisissa ja 16 eri tapahtumapaikalla paralympialaisissa.
Visa on lanseerannut Visa Go -sovelluksen, joka yhdistää katsojat ja turistit paikallisiin yrityksiin olympialaisten aikana. Kisakävijät voivat ladata Visa Go -sovelluksen osoitteessa https://go.paris.visa.com/home.