4 tapaa karsia kuluja
On paljon halvempaa pitää nykyasiakkaat tyytyväisinä kuin hankkia uusia. Voit joutua käyttämään suuria summia insentiivien tarjoamiseen houkutellessasi ihmisiä, jotka eivät vielä tunne sinua. Nykyisten asiakkaidesi kanssa kova työ on jo tehty. Huolehtimalla asiakkaistasi et ainoastaan vakiinnuta uudelleenostoja, mutta luot myös omia brändilähettiläitäsi.
Tavoitteena on saada heidät tuntemaan itsensä erityisiksi, kiittää heitä, palkita heitä uudelleen ostamisesta ja kannustaa heitä puhumaan sinusta (mikä on aivan yhtä tehokasta verkossa kuin oikeassa maailmassakin).
Vinkkejä
- Huomioi heidän ostohistoriansa, jotta voit tarjota etuja uskollisuudesta. Niiden ei tarvitse olla kalliita, esimerkiksi muffinssi tai käsinkirjoitettu viesti riittää jo hyvin.
- Varmista, että jälkihoito ja asiakastuki ovat yhtä hyviä kuin kasvotusten tapahtuvat kohtaamiset tai verkkomyynnin tuki.
- Sijoita hyvään asiakashallinta- eli CRM-järjestelmään (Customer Relationship Management). Ne ovat nykyään kohtuuhintaisia, helppoja ottaa käyttöön ja uskomattoman tehokkaita asiakassuhteiden pitämisessä terveinä ja elinvoimaisina.
Kokeile verkkolaskutuspalvelua
Pienyritykset käyttävät usein enemmän aikaa tai rahaa kun olisi tarpeen tiliensä ajan tasalla pitämiseen. Et välttämättä tarvitse laajamittaista tilintarkastuspakettia kirjanpitosi hallitsemiseen, kun applikaatioita on nykyään moneen eri tarpeeseen. Moderni verkkolaskutuspalvelu voi esimerkiksi mahdollistaa laskutusprosessin hallinnan tehokkaammin, ja voit vastaanottaa maksuja nopeammin. Lisätietoja löydät kilkkaamalla tästä. .
Käytä sisällönhallintaohjelmistoa koodarin sijaan
Jos yrityksesi ei tarvitse hyvin teknistä tai mittatilaustyönä tehtyä verkkosivustoa, muutama tunti omaa työskentelyä sisällonhallintaohjelmiston kanssa on ideaali ja edullinen tapa päästä verkkoon.
Sisällönhallintaohjelmistot kuten WordPress ja Squarespace ovat täydellisiä auttamaan pienyrityksiä verkkosivuston pystyttämisessä jopa päivässä tai sitä lyhyemmässä ajassa. Ne ovat helppokäyttöisiä ja vaativat vain vähän teknistä tietotaitoa. Niiden sisältämien “teemojen” ja valmiiden pohjien avulla voit tehdä hyvin paljon vain raahaamalla ja pudottamatta haluamissasi suunnittelupohjissa luodaksesi sisältöä ja kuvia. Niissä on myös usein omat kuvakirjastonsa joita voit käyttää.
Kokeile tee-se-itse markkinointia
On monta tapaa, joilla mainostaa yritystäsi. Suurin osa niistä vaatii vain vähän aikaa ja luovuutta. Ajattelimme, että näistä neljästä voisi olla hyötyä:
- Opettele SEO:n perusteet - jos sinulla on verkkosivusto, josta maksat, kannattaa varmistaa, että ihmiset voivat löytää sen. Jaa sisältöä - opi enemmän asiakkaistasi, missä he ovat, mikä heiltä kiinnostaa, mitä kysymyksiä heillä on liittyen siihen, mitä myyt. Kysymykseen vastaaminen blogissa, keskustelufoorumilla tai sosiaalisen median kanavissa on hyvä tapa aloittaa keskustelu.
- Rakenna tietokanta - luo uutiskirjeen tilausmahdollisuus verkkosivustollesi tai blogiisi. Voit tarjota ilmaista ladattavaa, alennusta tai lahjaa asiakkaille, jotka ovat halukkaita lisäämään sähköpostiosoitteensa listallesi.
- Yhdistä kontakteja - verkostoidu, osallistu paikallisiin tapahtumiin ja verkkoryhmiin, joissa voit tavata omaa liiketoimintaasi täydentäviä yrityksiä ja potentiaalisia asiakaita.
- Anna muiden auttaa - pyydä suositusta ja lähetä jokin pieni kiitos jälkikäteen. Jos vastaanottaja ei saanut aikaiseksi tehdä suositusta, pian hän tekee sen.
Valmis viemään liiketoimintasi seuraavalle tasolle?
Katso suositellut ratkaisut
Suositellut työkalut ja palvelut
Löydä työkalut ja palvelut 24/7 aukioloon
Aiheeseen liittyvät artikkelit
Verkkomaksut ovat elinvoimaisen yrityksen tulevaisuus
Verkkomaksut voivat säästää aikaa, auttaa hallitsemaan yritystoimintaa ja valmistella sitä tulevaisuutta varten. Lue, miten.
Rakenna brändiäsi olemalla kekseliäs sosiaalisessa mediassa
Kasvata yritystäsi sosiaalisessa mediassa 4 askelta menestykseen sosiaalisessa mediassa -ohjelmallamme
Näin perustat
verkkosivuston
Verkkosivusto on verkkokauppasi ikkuna maailmaan. Se kertoo asiakkaille, prospekteille ja kaikille muillekin vierailijoille, kuka olet ja mitä teet.
Toolkits, articles and recommendations are provided “AS IS” and intended for informational purposes only and should not be relied upon for operational, marketing, legal, technical, tax, financial or other advice. See here [https://www.visa.co.uk/legal.html] for further legal conditions in relation to your use of the Visa Digital Business Kit.