Yksi jokaista brittiläisten kuluttajien käyttämää viittä puntaa kohti kulutetaan verkossa*. Se tarkoittaa valtavia mahdollisuuksia hyödynnettäväksi. Yhtäältä etabloituneet kivijalkakauppiaat voivat laajentaa asiakaspalveluaan ympärivuorokautiseksi myynniksi, ja toisaalta verkkokaupat voivat luoda presenssin suhteellisen pienellä sijoituksella. Molemmissa tapauksissa muutama yksinkertainen ohjenuora voi auttaa menestymään.
Näin myyt verkossa
Verkkokaupallasi saattaa olla alemmat yleiskustannukset kuin kivijalkaliikkeellä, mutta sinun on silti työskenneltävä lujasti saadaksesi asiakkaat sisään sivustolle ja pysymään siellä. Itse asiassa keskimääräinen sivustolla vietetty aika verkkokaupoissa on alle neljä minuuttia**.
Aivan kuten fyysisillä kaupoilla on useita strategioita ostajien houkuttelemiseen ja palaamiseen, kuten suosituimpien tuotteiden sijoittelu silmänkorkeudelle, verkkokauppasi on oltava helposti navigoitavissa.
Vinkkejä
- Järjestele tuotteesi loogisiin kategorioihin. Käytä laadukkaita valokuvia, tarkkoja kuvauksia ja pävitettyjä hintoja/promootioita.
- Vältä asiakkaidesi kuormittamista ylimääräisillä klikattavilla painikkeilla tai avattavilla sivuilla. Ideaalitilanteessa asiakas voisi suorittaa oston 4-6 klikkauksella.
- Pidä brändisi (logo, värit, äänensävy) yhdenmukaisena. Verkkokauppasi saattaa olla ainoa paikka, jossa asiakkaasi kohtaavat yrityksesi.
Levitä sanaa
Kerro asiakkaillesi liikkeessäsi, että sinulla on myös verkkokauppa. Tämä ei automaattisesti tarkoita, että menettäisit kivijalkaliikkeesi asiakasvirtaa - alan raportit kertovat, että asiakkaat edelleen mielummin käyttävät rahaa fyysisissä liikkeissä. Jos voit houkutella joitain kivijalkaliikkeesi asiakkaita verkkokauppaasi, voit kannustaa heitä etsimään ja hakemaan tuotteita verkossa silloin, kun fyysinen kauppasi on kiinni. Pyydä heitä antamaan sähköpostiosoittensa ja liittymään uutiskirjeen tilaajiksi, jotta he saavat viimeisimmät tiedot ja tarjoukset.
Tarjoa heille ennakkokokeiluja tai lisäalennuksia tulevista alennusmyynneistä.
Kiinnitä huomiota logistiikkaan
Liiketoiminnan ja luovan suunnittelun näkökulmasta verkkokaupan lanseeraaminen on jännittävä prosessi. Tekee mieli juosta, ennenkuin osaa kävellä. Asiakkaillesi voi olla helpompaa löytää sinut verkosta, mutta toisaalta tyytymättömien asiakkaiden on myös helpompaa jakaa huonot kokemuksensa verkossa. Se huomioiden…
Vinkkejä
- Varmista, että sinulla on riittävä varasto ja sujuva jakeluprosessi ennenkuin julkaiset.
- Jos tarjoat toimitusta seuraavana päivänä, testaa se ennen julkaisua, etenkin jos työskentelet kolmannen osapuolen kanssa.
- Luo automaattinen sähköpostijärjestelmä, joka sisältää tilausvahvistuksen, laskun ja kuitin, lähetysilmoitukset ja palautepyynnöt
Tee huollot säännöllisesti
Alle kahdella kolmasosalla pienyrityksistä on verkkosivusto, joten olet edellä laumaa, kun vihdoin julkaiset verkkokauppasi. Suurin virhe on olettaa, että työ loppuisi sihen.
Vinkkejä
- Tarkista turvallisuusasetuksesi ja raporttisi säännöllisesti, jotta pysyt uusien uhkien edellä.
- Luo aikataulu (viikottainen tai kuukausittainen) tuotteiden ajantasaisuuden, hintatietojen paikkaansapitävyyden ja linkkien aktiivisuuden tarkistamiseen.
- Tutki rauhassa sivustosi analytiikkaa ja raportteja. Saatat huomata, että joltain tietyltä sivulta poistutaan nopeasti, ja löytää syyn inaktiivisesta painikkeesta. Minkä tahansa verkkosivuston kanssa jatkuvat muokkaukset ja parannukset ovat avain menestykseen.
- Varmista, että turvallisuus, maksutilaukset ja sertifikaatit ovat ajan tasalla.
Valmis viemään liiketoimintasi seuraavalle tasolle?
Katso suositellut ratkaisut
Suositellut työkalut ja palvelut
Löydä työkalut ja palvelut 24/7 aukioloon
Shopify
Shopify on verkkokauppa-alusta, joka tarjoaa käyttäjilleen kaiken tarvittavan liiketoiminnan aloittamiseen, pyörittämiseen ja kasvattamiseen.
Squarespace
Squarespace on täyden palvelun alusta, joka tarjoaa kaiken mitä tarvitset, jotta verkkosivustosi erottuisi kilpailijoista.
Aiheeseen liittyvät artikkelit
Näin perustat
verkkosivuston
Verkkosivusto on verkkokauppasi ikkuna maailmaan. Se kertoo asiakkaille, prospekteille ja kaikille muillekin vierailijoille, kuka olet ja mitä teet.
Miten korttimaksut voivat mahdollistaa intohimoprojektisi
Lue lisää verkkokirjanpidosta
Korttimaksut
Korttimaksujen määrä on lisääntynyt, ja yhä suurempi osa odottaa voivansa maksaa kortilla.
Toolkits, articles and recommendations are provided “AS IS” and intended for informational purposes only and should not be relied upon for operational, marketing, legal, technical, tax, financial or other advice. See here [https://www.visa.co.uk/legal.html] for further legal conditions in relation to your use of the Visa Digital Business Kit.