Om landet/regionen du befinner dig i inte finns med i listan eller om du har problem med att använda något av de avgiftsfria numren kan du, ringa oss p +1 303 967 1096. (Samtal där mottagaren betalar går via den lokala operatören.)
Har ditt kort tappats bort eller stulits?
Ring oss
Tre enkla steg till att få ett ersättningskort
1. Kontakta oss när som helst
Vi hjälper dig via chatt eller telefon. Klicka på chattknappen eller hitta telefonnumret och välj bara vilket land du ringer ifrån i fältet ovan.
2. Inaktivera ditt kort
En Visa-representant kommer att inaktivera ditt borttappade eller stulna kredit- eller betalkort och sedan omedelbart meddela din bank. Om ditt kort har stulits kan det hjälpa till att förhindra bedrägerier.
3. Få tag på ett nytt kort
Visa kommer att arbeta med din bank för att ersätta ditt betal- eller kreditkort och skicka det till dig inom 24 till 72 timmar.
I en nödsituation
I en nödsituation kan vi ordna så att du snarast möjligt får ett ersättningskort eller kontanter. Ring oss så blockerar vi ditt kort (om vi vet kortnumret) och kopplar dig till ditt finansinstitut/din bank. Efter godkännande från banken kan du också få ett ersättningskort inom en till tre arbetsdagar.* Alternativt kan vi ordna så att du kan få tag på kontanter i närheten, vanligtvis inom några timmar efter din banks godkännande.
*Vissa begränsningar/gränser gäller
Vanliga frågor och svar
-
En Visa-representant kan hjälpa dig att skicka in en anmälan om ett borttappat eller stulet kort. Chatta med oss eller ring oss via ditt lands/din regions globala avgiftsfria nummer från rullgardinsmenyn högst upp på denna sida.
-
En Visa-representant kan hjälpa dig att anmäla bedrägerier till din bank. Chatta med oss eller ring oss via ditt lands/din regions globala avgiftsfria nummer från rullgardinsmenyn högst upp på denna sida.
-
Kontakta din bank omedelbart. Om du behöver hjälp med att hitta ett nummer till din bank så att du kan spärra ditt kort, chatta med oss eller ringa oss via ditt lands/din regions globala avgiftsfria nummer från rullgardinsmenyn högst upp på denna sida.
-
Visas policy för total ansvarsfrihet* är vår garanti för att du inte kommer att hållas ansvarig för obehöriga avgifter som görs med ditt konto eller din kontoinformation. Du är skyddad om ditt Visa-kredit- eller -betalkort tappas bort, stjäls eller används bedrägligt såväl online som offline.
*Visas policy för total ansvarsfrihet gäller inte för vissa kommersiella kort och anonyma transaktioner med kontantkort eller transaktioner som inte har behandlats av Visa. Kortinnehavaren måste vara försiktig när det gäller att skydda sitt kort och meddela sitt utgivande finansinstitut omedelbart vid obehörig användning. Kontakta din utgivare för mer information.
-
Visa kan se till att du kan få tag på kontanter i närheten för att täcka dina utgifter medan du väntar på ett ersättningskort, om ditt kort inte accepteras eller om du helt enkelt bara behöver kontanter. Chatta med oss eller ring oss via ditt lands/din regions globala avgiftsfria nummer från rullgardinsmenyn högst upp på denna sida.
-
Om ditt betal- eller kreditkort tappas bort, stjäls, skadas eller blir utsatt för risker kommer vi att samarbeta med ditt finansinstitut för att godkänna och skicka ett ersättningskort till dig. Visas globala kundtjänst står till ditt förfogande. Chatta med oss eller ring oss via ditt lands/din regions globala avgiftsfria nummer från rullgardinsmenyn högst upp på denna sida.
-
Visas kundtjänst för kortfrågor är öppen dygnet runt och kan koppla dig till ditt finansinstitut för specifika frågor gällande ditt konto, ge dig allmän information om Visa eller koppla dig till tjänsteleverantörer om du behöver hjälp med dina kortförmåner. Chatta med oss eller ring oss via ditt lands/din regions globala avgiftsfria nummer från rullgardinsmenyn högst upp på denna sida.