Få support
Vanliga frågor och svar
Kreditkort
-
-
Om du vill logga in på ditt kreditkortskonto, besöker du din utgivares eller din banks webbplats. Webbplatsen och det avgiftsfria numret finns på framsidan eller baksidan av ditt Visa-kort. Om du behöver ytterligare support kan du ringa Visa via rullgardinsmenyn ovan.
-
-
För att tvista en avgift kontaktar du din utgivare eller bank via det avgiftsfria numret som finns på framsidan eller baksidan av ditt Visa-kort. I många fall kommer din utgivare eller bank att kräva detaljerad information om transaktionen innan den omtvistade avgiften kan lösas.
-
-
För att granska varför ditt kort avvisades kontaktar du din utgivare eller bank via det avgiftsfria numret som finns på framsidan eller baksidan av ditt Visa-kort. Ditt kort kan avvikas av olika skäl. Det är din utgivare eller din bank som bäst kan dig den specifika orsaken till varför det avvisades och vägleda dig om hur transaktionen ska behandlas.
-
-
Besök vår sida för borttappade eller stulna kort för att anmäla ditt borttappade eller stulna Visa-kort. Vårt kompetenta supportteam kan hjälpa dig när som helst med att anmäla och spärra ditt borttappade eller stulna kort och undersöka hur du kan få tillgång till nödtjänster* om tillämpligt.
-
-
För att hitta en bankomat går du till Visas bankomatsökare för att ta ut kontanter i över 2 miljoner bankomater över hela världen.
Säkerhet
-
-
Om du får ett samtal eller e-postmeddelande som ber om dina uppgifter ska du inte uppge dem. Du kan anmäla ett telefonbedrägeri som använder Visas namn genom att kontakta oss Visa kommer aldrig att ringa eller skickar e-post till kortinnehavare för att fråga om personlig information.
-
-
Besök vår sida för borttappade eller stulna kort om identitetsstölden innefattar ditt Visa-kort. Där kan du lära dig hur du spärrar ditt kort eller skaffar ett ersättningskort i en nödsituation.
Resor
-
-
I Resesupport kan du hitta svar på vanliga frågor om resor, exempelvis tillgången till bankomater, räddningstjänsten och hur man får hjälp utomlands. Se kortutgivarens webbplats om du har frågor om huruvida du ska informera din utgivare om att du reser och använder ditt Visa-kort utomlands.
-
-
Om ditt kort är borttappat, stulet, skadat eller utsatt för risk kommer vi att samarbeta med ditt finansinstitut för att godkänna och se till att ett tillfälligt ersättningskort skickas till dig, vanligen inom en till tre dagar. Ring oss avgiftsfritt (1-800-847-2911) eller använd ett av våra globala avgiftsfria nummer i rullgardinsmenyn ovan om du behöver hjälp.
Verified by Visa / 3-D Secure
-
-
Som konsument finns det inget du behöver göra för att registrera dig för 3-D Secure. Utgivarna (ett finansinstitut, som en bank eller en kreditförening) tar hand om den autentisering som 3-D Secure tillhandahåller. Dina onlinetransaktioner är säkrade av Visa och vår förbättrade säkerhet gör inköpen smidigare samtidigt som du skyddas mot bedrägerier.
-
-
Som konsument bör du inte stöta på några problem med 3-D Secure. Om det sker ska du kontakta din utgivare eller bank via telefonnumret på ditt kort för att få mer information.
-
-
3-D Secure ger ett ytterligare säkerhetslager för e-handelstransaktioner före godkännande. Det tillåter utväxling av data mellan inlösenstället, kortutgivaren och i nödvändiga fall konsumenten för att validera att transaktionen initieras av den berättigade innehavaren av kontot. Besök 3-D Secure. om du är intresserad av att lära dig mer om hur denna säkerhetsteknik bekämpar bedrägerier och erbjuder en bättre betalningsupplevelse.
Presentkort
-
-
Besök vår sida för Visa presentkortsaldo. för anvisningar om hur du kontrollerar ditt saldo för ett Visa presentkort.
-
-
Besök sida för Visa presentkortsaldo för att lära dig mer om hur du aktiverar och använder ditt Visa presentkort.
-
-
För att hitta mer användbar information om Visa presentkort, besök Vanliga frågor och svar på saldosidan för Visa presentkort som täcker allt från vad du ska göra om ditt Visa presentkort tappas bort eller stjäls till hur du genomför returer med ditt presentkort.
Inlösenställen
-
-
Om du oroar dig för ett inlösenställe kan du vidta omedelbara åtgärder genom att fylla i detta formulär.
-
-
Ja – om du använder ett Visa-kreditkort, ett Visa-betalkort eller Visa presentkort. Dessutom måste inlösenstället tydliggöra att det tillkommer en tilläggsavgift på försäljningsstället (oavsett om det är i butik eller online). Gå till Visas regler för mer information om tilläggsavgifter för inlösenställen.
-
-
I allmänhet får inte inlösenställen sätta ett minimi- eller maximibelopp för en Visa-transaktion. Undantag gäller dock i USA och i USA:s territorier – som Puerto Rico, Amerikanska Jungfruöarna och Guam. På dessa platser och endast för kreditkort kan ett inlösenställe kräva ett lägsta transaktionsbelopp på 10 USD. Om du stöter på ett problem där ett inlösenställe vägrar att acceptera ditt Visa-kort på grund av krav på ett minimi- eller maxbelopp på ett Visa-betalkort, eller krav på att inköpsbeloppet på kreditkortet överstiger 10 USD ska du meddela din Visa-kortutgivare.